Anna ESPOSITO
Insegnamento di LABORATORY OF ECONOMIC AND COGNITIVE MODELS FOR INFORMATION PROCESSING
Corso di laurea magistrale in PSICOLOGIA DEI PROCESSI COGNITIVI
SSD: INF/01
CFU: 3,00
ORE PER UNITÀ DIDATTICA: 24,00
Periodo di Erogazione: Secondo Semestre
Italiano
Lingua di insegnamento | INGLESE |
Contenuti | Questo Laboratorio introduce aspetti relativi alla elaborazione di segnali sociali ed descrive modelli di comportamento considerendo il ruolo delle emozioni e dei sentimenti. |
Testi di riferimento | Il materiale viene fornito dal docente che indica un link da dove poter scaricare gli articoli per l’esame e lo sviluppo di esperimenti associati alle tematiche del corso. |
Obiettivi formativi | Basi teoriche per lo sviluppo di modelli di elaborazione dell’informazione sociale e definizione di set up sperimentali |
Prerequisiti | Conoscenza della lingua Inglese |
Metodologie didattiche | Lezioni frontali e raccolte di dati sperimentali |
Metodi di valutazione | Agli studenti sarà richiesto di: |
Programma del corso | Argomenti discussi durante il Laboratorio di Modelli di elaborazione dei processi economici e cognitivi |
English
Teaching language | English |
Contents | This laboratory will introduce perspective approaches on social information processing. Attempts are made to explain how individuals process messages and how their guiding beliefs affect their use of cognitive resources and consequently the intake and processing of the message. Models testing and practical applications will be discussed considering the major role of emotions and affective processes |
Textbook and course materials | The material can be downloaded on the department website and it consists of scientific papers that can be used either for the examination and/or for the setting of the experimental projects to test the theoretical framework. Contact the teacher for the link: |
Course objectives | Theoretical basis for the definition and the use of human cognitive-behavioural models for information processing, background notes and practical exercises |
Prerequisites | English knowledge |
Teaching methods | Frontal Lectures and Experimental Data Collection |
Evaluation methods | The students will be asked to: |
Course Syllabus | These topics will be discussed by the students during the lab hours. To this aim, the participation to the lab is fundamental for facilitating the learning and the development of the experimental project for the final examination. |